zaterdag 29 december 2012

Heihei!

Vandaag hebben we onze onderburen ontmoet, die waren voor twee weken op vakantie in Spanje en omgeving. We zijn naar het kunstcafe geweest (Drøpping) en dat was heel gezellig. De buurvrouw (Siv) heeft ons ook voorgesteld aan anderen die er waren, die ook voor de gemeente werken en voor Bioforsk, het onderzoeksinstituut voor landbouw. We zijn daar uitgenodigd om een keer te eten op een woensdag, om nog meer mensen te leren kennen. En wie weet zit er een baantje in voor wanda daar, in de zomer..
Veel noors gepraat vandaag, maar het ging goed. De mensen vinden dat we het goed kunnen :).

En hier zijn nog een paar fotootjes, van vandaag en een paar dagen geleden. Een mooie viool, een zelfgebakken brood, groenteburgers en een paar mooie foto's van de omgeving. Het is nu wat warmer en het dooit zelfs een beetje.

Ha det og vi snakkes!

L og W














vrijdag 28 december 2012

Hallo allemaal,

we zijn er een tijdje uit geweest. We moesten een aantal dingen regelen, onder andere een nieuwe auto! Die gaan we woensdag ophalen. :)
Het noorse persoonsnummer van leon is aangevraagd, plus belastingkaart. Die krijgen we binnen 3 weken binnen. En dan ligt Noorwegen aan onze voeten!
Ik ga zelf nog iets zoeken hier, ik ga morgen een open sollicitatie sturen naar het café hier...duim voor me!
Hier in ieder geval een foto van onze versierde kerstboom. We konden geen kerstversiering vinden in de winkel, dus toen hebben we servetten gevouwen en lintjes gestrikt! :)



En het ligt hier weer vol sneeuw...
Iedereen alvast een gelukkig nieuw jaar!!!

zondag 23 december 2012


God Jul!

Vrolijk Kerstfeest iedereen! Om in de stemming te komen, hebben Wan en ik een liedje gemaakt, en als je goed luistert, hoor je Wanda de eerste paar noten van een bekend kerstliedje zingen... (zie zink beneden voor het liedje)

En dit mag hard afgespeeld worden! Doen wij ook, want we hebben nu toch geen buren :))

God jul!

xxxx

Leon en Wanda

http://www.youtube.com/watch?v=51yXsAeTA3Y&feature=youtu.be


vrijdag 21 december 2012

Pakjes, pakjes, pakjes

We hebben een paar pakjes gekregen! 3 van mijn 4 verhuisdozen hebben we alvast meegenomen naar huis. Ik heb een hoop boeken en klappers en de xbox :P. En mn nieuwe kadootje van de band, een boxen-set. (doet het goed, jongens :). Ik denk dat we de rest morgen ophalen, hoop dat mn piano er ook bij zit.

Vandaag dus een autootje opgehaald, waarvan we kunnen zeggen dat hij rijdt :). Moeten even kijken of het slim is om hem te houden.
Morgen gaan we naar een kerk-concert, waarvoor we zijn uitgenodigd toen we gisteren bij de meeting waren. Aardige mensen allemaal, en we kregen allemaal te zien waar ze werkten op het gemeentehuis.
 Ik krijg het idee dat Noren erg hierargisch te werk gaan, best een structuur van baas boven baas. Gaan we ook wel merken, denk ik :) Mijn baas ontmoet ik waarschijnlijk begin volgend jaar, en dan gaan we ook de plaatsen bezoeken waar ik lesgeef.

Morgenavond na het concert gaan we ook naar Sjoerd, de Nederlandse jongen die we hadden ontmoet bij de bioscoop. Hopelijk wordt ik niet weer ziek. Hij is erg aardig en wil ons overal mee helpen, dus dat is cool :)

Later!
Leon



Vandaag zijn we via via aan een auto gekomen! We hebben hem nog niet gekocht, maar in bruikleen, om te kijken of het wat is. Het is een oudje, niet een waar we nog tien jaar mee rijden, maar misschien wel goed voor een korte tijd. De foto's volgen...


donderdag 20 december 2012

Hallo allemaal,
we werden 's ochtends wakker met een mistige morgen, gelukkig dat de zon laag komt, anders was ze niet door het wolkendek heen gekomen! Vandaag hebben we de veelbelovende meeting met Leon's collega's uit het Cultuurdepartement hier gehad, en het was heel leuk! Een gezellige club, en we werden ook enthousiast uitgenodigd voor een klein koor die leden zoekt. Ze repeteren op maandagavond, tussen 8 en 10... ;)
Deze zaterdag is er een concert waarbij ze zingen, ik ben benieuwd.
We werden verwelkomd door het aanwezige personeel bij de gemeente, en ook door hun 'huisdier'... een mooi opgezet dier, en zeer intimiderend...




Daarna boodschappen gedaan, lekker gekookt vanavond en lekker gelezen...en brood gebakken! Mijn eerste echte desembrood! Gemaakt van moederdeeg :)




Dat was het weer van vandaag, een weltrustenwens voor iedereen en nog een mooie foto als afsluiter.




dinsdag 18 december 2012

Oeps! Een dag overgeslagen...en ik kan niet eens zeggen dat de tijd zo snel gaat!
Het gaat er hier namelijk erg rustig aan toe. Vandaag weer boodschappen gedaan, brieven opgehaald, ontbeten, en dat was het wel weer.... Ik snak naar mijn materialen, zodat ik meer dingen binnen kan doen!
Leon is jammer genoeg gisteren ziek geworden, nu kan hij niet genieten van de heldere dagen nu, want wat een mooie blauwe lucht! Nu kunnen we de zon goed zien, alhoewel die dus niet lang blijft. Het is wel wennen hoor, de zon komt hier een stuk lager dan in Nederland. Hij komt in het zuidoosten net boven de bergen uit, zweeft zo tussen tien en twee net boven de bergen, en gaat dan weer onder. Dag zon.
Gisteren wel nog even buiten geweest om in de sneeuw te spelen. Heb een sneeuw paleis gebouwd!!! Zie foto hier onder en bewonder :)


En hieronder nog een jaloersmakende foto van onze vroege zonsondergang (vanuit het keukenraam).


zondag 16 december 2012

Slayer!

Hei,

We hebben gesleed :) Een stukje de berg op, en woei! naar beneden :)

Zie het filmpje :)




Så fint...!

Hei!

We zijn nu 2 dagen verder en we zijn erg blij met het huis! Hieronder een paar fotootjes om een induk te krijgen. We kijken uit op een uitloop van de Noorse zee en de bergen daarachter. Het lijkt wel een verhaal uit Lord of the Rings. Toevallig willen we vanavond ook naar de Hobbit, 'Hobbiten' geheten.

Vandaag ook nog een klein wandelingetje gemaakt, een stukje de berg op en naar beneden gesleed. We hebben de buurman ontmoet en even met elkaar gepraat, in het noors :). Erg leuk allemaal.
Zometeen boodschappen doen bij de Coop (jaja), die hebben ze hier ook. 3 euro voor een prei, dus flink aan de preis. (håhå...).

Ha det!












W en L


vrijdag 14 december 2012

Hoihoi,

ik ben net wakker geworden, en zag dat we even internet hebben, dus gauw een berichtje typen!
Gisteren zijn we in de middag aangekomen op vliegveld Kristiansund, vanuit daar zijn we met de bus naar Tingvoll gegaan. Het was toen al donker, dus we hebben nog niet veel van het landschap gezien, behalve dat er overal sneeuw ligt! Toen we aankwamen bij de halte, stond de vrouw bij wie we het appartement huren (hospita?) ons op te wachten. We kregen meteen een knuffel! :)
Ze heeft ons naar het huis gebracht, ons alles laten zien en heeft ons toen ook nog langsgereden in Tingvoll, om via omwegen bij de supermarkt te belanden, waar we boodschappen konden doen. Daar hebben we gedag gezegd en is zij op weg gegaan naar haar man met wie ze op vakantie gaat naar Spanje. Boodschappen doen was wel even slikken, maar het is ons gelukt en we hebben lekker gekookt. Ik kan wel niet wachten tot de pakketjes komen met kruiden, e.d.!
Het is nu nog donker, maar volgens mij wordt de lucht aan de oostkant iets lichter... ik ben zo benieuwd!
(Hieronder een paar foto's van ons appartement, nu onze EIGEN foto's!)






Hallo allemaal,

we zijn veilig geland in Kristiansund, onze vlieg-eindbestemming, van hieruit verder met de bus naar Tingvoll, waar we rond zessen aankomen. Het is nu al donker! Prachtige foto's vanuit het vliegtuig, zoals je hieronder ziet. Til senere!




donderdag 13 december 2012

Nog 10 uur en 35 minuten voor we me de auto, beladen met koffers en familie, naar Schiphol rijden. Alles ingepakt, afscheid genomen, online ingecheckt... ben benieuwd hoeveel we slapen vannacht!
Eigenlijk is er niet veel meer te zeggen, jullie horen wel hoe het is daar via weblog of anders...skype of email... Hopelijk zien we jullie in Norwegen!
Tusen takk til alle våre venner!


woensdag 12 december 2012

Dit zijn twee fragmenten van de webcamera's bij Tingvoll. Bovenste is Tingvoll kommune, onderste is Meisingset, tien minuten rijden van Tingvoll centrum en een van Leon's (en misschien mijn) leslocaties.

Ååååh! Bijna vertrekken!



Dag mensen,

Ook een berichtje van mij hier. Het is nu een drukke periode, vlak voor het vertrek van aanstaande vrijdag. Spullen inpakken, verkopen, dingen regelen. Als het goed is, is alles straks klaar en kunnen we vrijdag om 10:30 uur op het vliegtuig stappen.

Het sneeuwt nu, we kunnen vast een beetje wennen :)

Keep you posted!

Leøn




dinsdag 11 december 2012

Wow! Alweer 11 december, de tijd vliegt! Nog twee dagen in Nederland...
Gisteren nam ik afscheid van mijn  lieve koor genootjes, die prachtig Mitt Land voor mij gezongen hebben. Zo mooi, dat ik er menige tranen bij weg moest pinken... Dank jullie wel! En nog afscheid genomen van Judith, bedankt voor je mooie woorden en voor je gezelgschap! :)
Hoe moeilijk het ook was om afscheid te nemen van iedereen, heb ik heel veel zin in de vlucht en het begin van een nieuw leven, samen met mijn lief. :)


zondag 9 december 2012

De laatste dag voor afscheid nemen is voorbij...nu is het tijd om koffers in te pakken! Nog even een vervroegde kerst gevierd met de familie van Leon, was weer heel gezellig met de kinders! :) En daarnaast nog heerlijk gegeten ook, wat wil je nog meer? (Behalve iedereen meenemen...)
Over vijf dagen zijn we onze spullen aan het weg stouwen in ons nieuwe onderkomen, raar gevoel...

zaterdag 8 december 2012

Nu nog 6 dagen voor we naar Noorwegen vliegen! Gelukkig kon ik van Willem een grote koffer krijgen, nu kan ik zeker genoeg kleding meenemen, bedankt! Morgen alvast wat inpakken en uitzoeken...
Ik zal ook even wat meer vertellen over Tingvoll. Het is een eko kommune, ze geven dus extra aandacht aan ecologie en duurzaamheid. Er is een biologische boerderij en er zit een ecopark aan te komen. Vlakbij zit een kaasmakerij. Er is ook een kunstcafé! (boekenwinkel, café, expositieruimte en biologische voedingswinkel ineen, ideaal!!) Er schijnen best wat kunstenaars te zijn in die omgeving...
Ons zolderappartement zit boven de vakantie woning van een getrouwd stel, beide tandarts, waar we al regelmatig via email contact mee hebben. Ontzettend lieve mensen, ik mag zelfs een stukje tuin gebruiken om groentes en kruiden te telen!:) En voor de mensen die het nog niet wisten; ik wacht nu op antwoord op mijn sollicitatie voor een positie als tekenjuf, parttime! Zou echt helemaal ideaal zijn als ik dat ook nog kon doen!
En de mensen waar we contact mee hebben gehad zijn allemaal heel vriendelijke, behulpzame en hartelijke mensen. Ik voel me al welkom :)
Zo, nu is iedereen weer wat meer ingelicht! Tot de volgende blog!

vrijdag 7 december 2012

En ook nog een paar verlekkerende fotootjes....
Er zullen er vast nog meer volgen als we er zitten, maar dit is alvast een voorproefje! Van google maps afgehaald.