Een panorama foto van onze tocht:
zondag 31 augustus 2014
Vandaag een klein fietstochtje gemaakt heen en terug naar Vågbø... wat een prachtig land! Lekker aan de waterkant gezeten, muisstil... Ook superzonnig weer hier, nu, dus toen we terugkwamen heb ik ons nieuwe terras (bijna af) een likje beits gegeven. En onderweg terug vond ik nog wat trofeeën in het bos...
Als eerst vond ik deze reuzen, waarvan ik wist dat ze in ieder geval tot de boleten-familie horen. In deze familie zijn er geen giftige soorten, althans niet in Noorwegen, dus het is redelijk veilig om ze te plukken voor amateurs zoals ik. Twee soorten ervan zijn niet lekker, maar als het goed behoren deze tot de Steinsopp, een erg lekkere paddestoel!
En even daarna kwam ik twee cantharellen tegen, en waar er een paar zijn, moeten er meer zijn! Deze zijn ook veilig, omdat er maar vier soorten cantharellen zijn en ze allemaal lekkere, eetbare paddestoelen zijn. Dat wordt smullen vanavond!
En wat leuk om dit allemaal te leren, ik hou ervan dat het hier nog in de cultuur zit om er op uit te gaan en je avondeten uit het bos te halen! :)
vrijdag 15 augustus 2014
Nog een update van de tuin... zoals jullie misschien op Facebook gezien hebben, zijn we nu bezig met een terras! <3 it! :D
De tuin als gezien vanaf de heuvel die overgaat in de tuin van onze verhuurders.
De tafel, die nog onderworpen gaat worden aan mijn creativiteit... :p
De pompoenen, die we in een tractorband hebben geplant...
Het eerste perkje, in volle bloei...
Een kleine pompoen, maar groeiend!
Een piepklein pompoentje! :)
Deze pompoen wordt een kampioen!
Het perkje met eetbare bloemen... de meesten althans, zit ook wat onkruid tussen.
Dit was de vuurplaats, nu even wat rommelig met de constructiewerkzaamheden...
Ons nieuwe terras in aanbouw! Van stukken hout gehaald bij de stort, in prachtige afgebladderde verfkleuren. Een combi van houtkleuren, bruin, grijsachtig en groen/turkoise tinten.
Dit is een stukje beek, een van de plekken die in aanmerking komt om een mini-zwemvijvertje aan te leggen. Ik heb al gepraat met de buurvrouw met wie we deze beek delen, en zij was heel enthousiast over het idee! En wees eens eerlijk... wie zou dat niet zijn? ;)
Vond dit plekje vooral heel mooi, waar het water in het poeltje stroomt tussen deze stenen met mos door. Je hoort het dan constant druppen hier.
Alvast even een stoel neergezet voor de voorpret! Ik verheug me er zo op dat ik hier dan 's ochtends in mijn dagboekje kan schrijven en dat we hier dan kunnen eten 's avonds, natafelen, met vrienden zitten... Heeeeeerlijk!
Dat was het dan weer even, hoop dat jullie hebben genoten van de foto's! :)
Abonneren op:
Posts (Atom)

