woensdag 27 februari 2013

Hoi allemaal,

weer lang geleden dat we iets gepost hebben... nou ja, het gaat zoals het gaat. Eens kijken wat we allemaal gemist hebben:
We hebben een heel schattig winkeltje ontdekt in Gyl, een heel klein dorp van in de 60 inwoners. Het is een fairtrade/eco winkeltje en het bevindt zich in de kelder van een woonhuis. Hieronder een impressie:




















En ze hadden er ook echte eco-cola!


En heerlijke yogi tea...


Enn... we zijn samen naar Trondheim geweest! Voor twee dagen, we hadden namelijk een logeeradres bij een stel dat we bij de emigratiedag in Nederland hebben ontmoet. We hebben veel uitgewisseld en dat was fijn. Fijn om mensen te ontmoeten die ongeveer in dezelfde schoenen staan. Het geeft je weer een frisse blik op je eigen situatie. Voor de rest ook leuke dingen in Trondheim gezien... en dure winkels!


De oude kathedraal...


De oude brug...


Uitzicht vanaf de oude brug...


En hier de muziekleraar weer hoor... :p

Verder heb ik heerlijk met Hanne gewandeld, we hebben heel veel gemeen en ik ben erg blij dat ik zo iemand ontmoet heb hier! Daarbij zullen we samen met een paar anderen een expositie opzetten, in juni, in een hutje... Superzin in! En ik ben nu lid van de kunstorganisatie Kunstlaget Tingvoll, we hebben vanavond een vergadering. Dan ga ik ook vragen over een oude fabriek die al een tijdje niet gebruikt wordt, die hebben ze blijkbaar weleens gebruikt als expositieruimte. Ik wil vragen of ik daar een stukje als atelier kan gebruiken, met een paar anderen. Lijkt me superleuk, en het lijkt me ook heel fijn om een werkruimte te hebben! Dan kan ik weer groter werken!
En verder sta ik ook op de drempel van een andere groep, onder de organisatie Oikos, die gaat over ecologie en duurzaamheid. In die groep zitten een hoop mensen waarmee het 'klikt', dus daar heb ik erg zin in. Het is hier gebruikelijk om in minstens twee, drie verenigingen te zitten, dus... inburgeren maar! Dan zit ik binnenkort in de eco-groep en in de kunstgroep, en daar houd ik het maar even bij...
De zon komt steeds hoger en de dagen worden langer, maar de sneeuw blijft... we hebben ontzettend zin in de zomer, en om binnenkort naar Nederland te gaan en jullie allemaal weer te zien! :D

Veel liefs uit Noorwegen!





maandag 11 februari 2013

Nou, het werd eens hoog tijd voor een update, ik zie dat onze laatste post 26 januari was! Shame on us! Er is eigenlijk ook niet gek veel nieuws te vertellen, misschien ligt het daar aan. We hebben twee tafeltjes gekocht bij de kringloop hier in de buurt. De kringloop zit bij het milieu station, waar je ook op bepaalde dagen groot afval af kunt leveren. Het is twee dagen per week geopend, op verschillende tijden, en ze hebben er alles, behalve kleren. Maargoed, de twee tafeltjes staan nu knus in twee hoekjes van de woonkamer, de een is Leons bureau geworden, en dat ziet er erg netjes uit. Wanda's bureau...hmm. Dat is mijn knutselhoekje geworden :)
Verder heb ik een erg luxe yoga dag gehad. De dag van tevoren heb ik gelogeerd in het huis van de ouders van Hanne, een nieuwe vriendin hier. Er waren nog twee anderen, en het was erg gezellig. De volgende ochtend gingen we naar de 4 uur durende yoga cursus. Die werd gegeven door een vrouw die oorspronkelijk uit Duitsland kwam, en er was ook een andere, oorspronkelijk duitse vrouw. Toen kwam er nog iemand van Tingvoll bij en waren we compleet. De lerares had heerlijk indiaas eten bereid voor na de cursus, dus toen hebben we lekker gegeten. Daarna mochten we een tijd in het kleine zwembad met kleine sauna vertoeven! Dus al met al een verwendag! :)
En nog twee andere leuke nieuwtjes: morgen krijgt Leon heel veel loon!
En ik ben geaccepteerd in de Kunstlaget! (de lokale kunstgroep, een groep van voornamelijk amateurs die van alles organiseren, onder andere exposities) Dus in de zomer kan ik hier waarschijnlijk exposeren! :)
Dat was het wel weer denk ik, de volgende keer weer meer nieuws.

Veel liefs uit het koude (-7), wonderschone Noorwegen!