zaterdag 24 augustus 2013

Volgende blog: Filmpjes Høgfjellet



Filmpjes van onze tocht:






Gr,

L en W


Tocht naar Høgfjellet

Hei iedereen,

Vandaag hebben Wan en ik een tocht gemaakt naar de Høgfjellet, ongeveer een kwartiertje rijden van Tingvoll. Erg mooie tocht, met mega uitzicht en meertjes en riviertjes. Kijk maar naar de foto's!

Filmpjes staan in de volgende blog!

De tocht
Hilsen,

L en W


Daar gaan we


Sopp

Huis met haar

Woei!







Vulvikvatnet


:)



Namen bijschrijven

Stenen met een thermometer


Wat is dit voor beest?

What's sopp?


Meertje











maandag 19 augustus 2013

Hallo lieve lezers,

we zijn nu net een weekje terug van onze vakantie in Frankrijk en Nederland.
Eerst naar Parijs (poeh! Is dat even een overgang! Van Tingvoll naar Parijs...), toen onder de hete zomerzon naar Annecy gelift, bij mijn ouders en mijn zusje met haar vriend op de camping gestaan, toen naar Nederland om vrienden op te zoeken, en toen weer naar huis. 'Hjem'.
Ik moest wel weer even wennen aan de rust hier en het leefritme, maar dat gaat nu goed!
Donderdag met Siv blauwbessen geplukt in het bos, wat kun je al een mooi uitzicht hebben zonder al te ver te lopen, zeg!
Vrijdag hadden we een zomerfeest bij iemand in de tuin. Ze woont prachtig, met mooi uitzicht over het dorp Torjulvågen en het fjord. We hebben lekker gegeten, veel gekletst (zo goed als dat ging...), 'basse' gespeeld (een oud spel uit de regio van Trondheim), kortom, erg gezellig!
En gisteren nog even naar het museum gelopen, prachtig uitzicht wederom... Maar toen we terug liepen, waren de paarden die bij het museum grazen erg onrustig. Ik vond het wel erg spannend, ook al zat er een hoogspanningslijn tussen. Het leek er op dat er een paard verdreven werd van de kudde. We zijn er langzaam langs gelopen, maar toen we bijna bij de auto waren, brak het opgejaagde paard door het houten hek heen! Toen zijn we maar snel gegaan, de boodschap doorgestuurd en maar even tot rust gekomen, thuis...
 Het begin van onze reis; de tassen ophalen in Oslo...

 Uitzicht op de Eiffeltoren in Parijs, maar 20 minuten lopen, langs te Seine, vanaf ons logeeradres!

Komt iemand deze foto bekend voor?
(Wanda tekenend in het museum...)

Mag liften zo relaxed zijn? Zeker wel! ;D

Lekker met z'n allen eten op de camping!

Prachtige wandeling naar le Trou de la Mouche, vlakbij Annecy, met jarige papa!

Ontzettend mooi uitzicht, werd er een beetje duizelig van...


Lekker een dagje uit in Annecy, even pootjebaden want het was behoorlijk warm...

En toen dus naar Nederland, een boel vrienden gezien, dat heeft me erg goed gedaan. Ik bedank iedereen die ik heb gezien voor hun leuke persoonlijkheid en voor dat ik ze even kon zien! :)

En toen weer terug naar huis. Naar de rust. En de stilte. 













Dat was even wennen.
Maar we werden al snel uitgenodigd op een tuinfeest, en daarna ging ik met Siv bessen plukken.

Dit uitzicht is dus slechts een half uurtje lopen vanaf Tingvoll! 


Siv met een hoop blauwbessen.

Ik had niet zo'n handig ding om mee te plukken, dus bij mij ging het met de hand. Het is niet veel, maar het zijn wel de allergrootste, en dus echt 'Met Zorg Geplukt'!

Met de lieve groetjes uit Noorwegen!