Hei!
Hier zijn 3 filmpjes:
In Molde
Lopen naar de top van de Kjerkeberget
Uitzicht vanaf de Kjerkeberget
Groet!
L & W
zaterdag 26 januari 2013
Mega-update!
Dag mensen,
Een weekje is weer voorbij gegaan. De lessen waren weer leuk :). Zoals al gezegd was, ik heb een hoop geregeld met mn fødselsnummer (sofinummer). Noorse rekening, bilverzekering, noorse telefoon. Morgen gaan we rijden met de nieuwe auto :).
Eergisteren zijn we naar Molde gegaan, een stadje met een sjiek hotel. Er was een cultuurbijeenkomst, waarbij allerlei artiesten hun kunsten opvoerden, in de hoop dat kleuterscholen, basisscholen, middelbare scholen die gingen gebruiken voor hun cultuuraanbod. Misschien dat er ook iets voor Tingvoll bij zit. We hebben een hoop gezien en ze zijn best goed bezig hier. Hoog niveau. In de avond nog sjiek gegeten met uitzicht op de zee en de bergen en daarna een concert bezocht van Steiner Raknes, een bassist die ooit met Chick Corea en Bobby McFerrin heeft gespeeld. Erg cool. Zie onder de foto's in Molde. Een lange brug, die meer dan een kilometer lang is, moesten we oversteken. We kwamen nog een meer tegen waar vlagen wolken uitkwamen.
En toen we weer terug gingen, had ik een bon. Mn eerste noorse boete. Voor fout parkeren. Bah. Met de oude auto nog wel. Ach, ik kan hem nu tenminste betalen ;)
En vandaag zijn we de berg op geweest, de Kjerkeberget, met Sjoerd en de onderburen. Dat was erg leuk. Wel af en toe steil. We waren de paden in Frankrijk gewend, die redelijk goed zijn aangegeven. Hier is het vooral je eigen pad zoeken, en soms steil omhoog, door de sneeuw en ijs. Maar wel tof. Ik ben een keer uitgegleden, en Wanda direct erna ook :P.
Er komt nog een video-blog, waar filmpjes van vandaag opkomen.
Groet!
Leon en Wanda
| Naar Molde |
| Lange brug |
| Kerkje |
| Waar rook is.. |
| Rica Seilet Hotel, Molde |
| De politie... |
| ...vraagt uw aandacht... |
| voor het volgende... |
| Steenmachine |
| Waar gaat Wanda heen? |
| O, ze heeft weer wat moois gezien :) |
| Lopen, lopen |
| Mooi |
| Op de top! En dan mag je in het boek schrijven hoe vaak je er bent geweest. |
| Berg-wegwijzer |
| Yeah! |
| I believe I can fly... |
| 'Hier had uw tekst kunnen staan' |
| "..." |
| Zoek de trol |
| Aaibare hond |
| 'Kerstboom in ijs' |
zondag 20 januari 2013
Hallo lieve lezers,
weer een goede week achter de rug, buiten de lessen enzovoort niet zo heel veel bijzonders gebeurd. Leon heeft een rekening geopend bij de Noorse bank, waar hij binnenkort zijn eerste loon op krijgt, en we hebben onze nieuwe auto alvast verzekerd. Volgende week gaan we die registreren en het nummerbord ophalen.
Gisteren heb ik weer gewerkt bij Dropping en ik deed het beter dan ik dacht, want volgende week gaan we mijn contract regelen, en dan word ik ook een Noor! :)
Ook heb ik een leuk tweedehands zaakje gevonden hier... en er zijn weer meer pakjes gekomen.
Het kabbelt hier rustig verder, als er wat nieuws is, staat het hier!
weer een goede week achter de rug, buiten de lessen enzovoort niet zo heel veel bijzonders gebeurd. Leon heeft een rekening geopend bij de Noorse bank, waar hij binnenkort zijn eerste loon op krijgt, en we hebben onze nieuwe auto alvast verzekerd. Volgende week gaan we die registreren en het nummerbord ophalen.
Gisteren heb ik weer gewerkt bij Dropping en ik deed het beter dan ik dacht, want volgende week gaan we mijn contract regelen, en dan word ik ook een Noor! :)
Ook heb ik een leuk tweedehands zaakje gevonden hier... en er zijn weer meer pakjes gekomen.
Het kabbelt hier rustig verder, als er wat nieuws is, staat het hier!
maandag 14 januari 2013
Hoi allemaal,
een paar dagen verder, en ook een paar avonturen verder! Eergisteren hebben we namelijk op natuurijs geschaatst met Sjoerd! Er is hier een meer vlakbij, Stolvatnet, wat helemaal dichtgevroren was.
Hier een paar foto's:
een paar dagen verder, en ook een paar avonturen verder! Eergisteren hebben we namelijk op natuurijs geschaatst met Sjoerd! Er is hier een meer vlakbij, Stolvatnet, wat helemaal dichtgevroren was.
Hier een paar foto's:
En dat is nog niet alles; daarna hebben we naar 'de Punt' gewandeld met z'n drieën, in het donker, en hebben we een vuurtje gemaakt. Zo zaten we, onder het genot van chips en warme chocolademelk, tussen de fjorden, de bergen en de sterren!
En de volgende dag weer een mooie wandeling gemaakt, maar de kaart vergeten, dus niet heel ver gegaan.
Wel al mooie uitzichten!
En last but not least; Leon heeft vandaag zijn skattekort en persoonsnummer gekregen! YES!!!
vrijdag 11 januari 2013
Let it be
Hei!
We hebben laatst een ritje gemaakt door de bergen, en toen kwam het ene leuke liedje na het andere. En toen kwam deze ook nog, alsof het zo moest zijn :)
http://youtu.be/zrPWdPSZf1A
L&W
We hebben laatst een ritje gemaakt door de bergen, en toen kwam het ene leuke liedje na het andere. En toen kwam deze ook nog, alsof het zo moest zijn :)
http://youtu.be/zrPWdPSZf1A
L&W
IJsdrummen
Hei!
In deze korte instructiefilm zal Leon laten zien hoe je op ijs drumt.
http://youtu.be/UEjj6xDB4EI
In deze korte instructiefilm zal Leon laten zien hoe je op ijs drumt.
http://youtu.be/UEjj6xDB4EI
Naar zee
Hei!
Zo, de eerste werkweek zit erop! Het is leuk, bevalt goed en de kinderen snappen me allemaal met mn huis, tuin en keuken-noors :). De week is nog niet helemaal gevuld met lesuren, dat komt nog. Hopelijk komen er wat nieuwe leerlingen aan in het nieuwe jaar.
Vandaag zijn we met zn 2en naar de 'Punt' geweest (zo noemen wij het tenminste), een tochtje door de norwegian woods en dan kom je bij de zee uit. Wanda was er al geweest. Heel mooi en we hebben daar even gegeten en thee gedronken. Je kan hier dus ook een vuurtje stoken (spullen lagen er al) en misschien in de zomer met slaapzak zitten. En je kan er megagoed vissen :). Kijk de foto's maar!
Leon
Abonneren op:
Posts (Atom)