donderdag 27 juni 2013

Hallo allemaal,

ik heb ook een gedicht geschreven over emigratie en hoe het voelt. Ik was van tevoren altijd aan het denken over praktische dingen, maar niet erg veel over het gevoel van ergens zijn waar je niets of niemand kent. Volgens mij kun je je dat daarvoor ook niet echt voorstellen. Maar goed, hier is dus een gevoelsreflectie:

Ontworteld

Waar ben ik?
Wie ben ik?
Of is dat misschien
Dezelfde vraag?

Ik ben als en plant, ontworteld
Weggetrokken van de plek die mij vertrouwd was
En vervolgens in vreemde grond gezet

Alles is anders, de aarde, het water, de lucht…
En terwijl ik alles indrink, vraag ik me af
Veranderen mijn bladeren van kleur?

Een deel van mij liet ik achter
Een ander deel vind ik hier weer terug

Ik ben veranderd en toch hetzelfde gebleven


woensdag 19 juni 2013

Fiddle de fiddle (video)



Liedje uit het Ã…kerfalletkonsert, klik op de link hieronder.




Tingvoll de gekste! :)

Hei!

Zo, het schooljaar zit er zo'n beetje op! We hebben afgelopen donderdag het laatste Kulturskole-concert gehad en dat was erg geslaagd :). Een leuke dag met een boel leerlingen en publiek. Ik krijg een boel leuke reacties van ouders en leerlingen, dus dat zit wel goed :).

In NL is het geloof ik duizend graden, hier is het iets beter uit te houden. We zijn afgelopen zondag naar een concert geweest, bij een vriendin van Wanda. Zij hebben een hutje (wat iedereen hier heeft) en wat ook op de foto's te zien is. Die hut open je met een gigantische sleutel :P. Heel Tingvoll kwam naar het concert kijken en ik heb een filmpje gemaakt van een liedje. Noorse liedjes zijn best grappig, aparte maatsoorten en vooral de fiddle wordt veel gespeeld. (zie ook het filmpje)

En afgelopen tijd hebben we ook een paar keer gevist, op het fjord. De eerste keer ving ik gelijk een forel, en gisteren en vandaag ben ik met Magnus, een vriend van ons, ook weer gaan vissen. Met een bootje hebben we 3 netten uitgezet en vandaag weer uit het water gehaald. We hadden er 25 :P. Dus nu ligt de vriezer vol en hebben we er gelijk een paar opgegeten.

Oja, Wanda en ik hebben nog gespeeld op een verjaardag. In een partytent was er een klein podiumpje gemaakt waar ik met de spullen van de Kulturskole heen ben gereden en daar hebben we alles opgezet.  Het was erg leuk om te doen, en wie weet komt er nog iets leuks uit. Volgens mij werden we gevraagd of we eventueel op een bruiloft konden spelen.. :)

Nou, hier komen de fotootjes!

Groeten,

Leon

Konsert

Fiddle de fiddle



"Schat, heb jij mn sleutel gezien?"


Hutje van Hanne


Utsikt


Row, row, row ya boat


Vissen met Magnus

Visje op het bord

Bruine forel
Da-hag