bericht uit Noorwegen: de sneeuw begint te verdwijnen! Ik heb een diep respect voor gras wat nog steeds zo groen is na zo'n lange winter... ben zo benieuwd naar de zomer!
Gisteren heeft Leon weer gewerkt en heeft vernomen van de ouders van een van zijn leerlingen dat, hoewel de leerling het misschien niet zo laat blijken in de les, hij het toch heel leuk vindt! Dat is natuurlijk fantastisch om te horen! :)
Verder heb ik gisteren een tochtje door het dorp gemaakt. Ben even langs de camping geweest, een hoop stacaravans met een houten huisje als aanbouw, ziet er wel redelijk uit. Voor zover ik zag geen gezamelijke kookplaats en het is me nog een raadsel waar de tenten zouden komen te staan... misschien op de website meer te vinden. Ah, hier is een prijslijst:
| DØGN | m/STRØM | UKE | m/STRØM | |||
| CAMPINGVOGN | 170,- | 200,- | 1000,- | 1200,- | 3000,- | 3600,- |
| BOBIL | 170,- | 200,- | 1000,- | 1200,- | 3000,- | 3600,- |
| BIL + TELT | 150,- | 170,- | 800,- | 1000,- | ||
| MC + TELT | 150,- | 800,- | ||||
| SYKKEL + TELT | 80,- | 480,- | ||||
| HYTTE nr 1 | 400,- | 2400,- | ||||
| HYTTE nr 2 | 350,- | 2100,- | ||||
| SENGEKLÆR | ||||||
| kr 50,- pr.seng | ||||||
| ROBÅT | MIN | DAG | UKE | |||
| 50,- | 100,- | 500,- | ||||
| BÅT MED MOTOR | 400,- |
Alle prijzen zijn in noorse kronen, dus delen door 7!
Døgn = dagprijs
Uke = week
Bobil = woonwagen
Telt = tent
MC = motorcycle? (gokje)
Sykkel = fiets
Hytte = hutje/huisje (als ik het goed gezien heb, zijn die best aan de kleine kant)
Sengeklær = beddengoed
Robåt = roeiboot
Kijk voor meer info op www.tingvollcamping.no
Daarna ben ik doorgelopen naar de oude fabriek, waar ik naar op zoek was. Heel interessant, ik kwam in een half gebruikt gebouw aan vol interessante weefmachines. Op een gegeven moment, na een paar trappen, kwam ik iemand tegen. Ik legde uit dat ik van Kunstlaget was en dat ik zelf ook geinteresseerd was in de fabriek als werkruimte. De vrouw die ik aansprak bracht me toen naar een andere vrouw, die er blijkbaar meer van wist. Ze gaf me een rondleiding door het gebouw, ze liet een mooie lichte ruimte zien, met een kantine ernaast die ook mooi en licht was. Ze zei dat het hoofd van de kunstlaget hier al ogen op had! De ingang moet nog wat aan geknutseld worden. Toen kwamen we er een keer achter dat we allebei uit Nederland kwamen, dus toen ging de informatieoverdracht wat vloeiender. :p
Aan de andere kant van het gebouw waren een stuk of 6, 7 ruimtes die goed als atelier zouden kunnen dienen! Met een eigen ingang! En een hoekje voor onze secretaresse... :p
Daarna heeft ze me een klein bedrijfje laten zien wat nu verder gaat met fournituren weven, en ze hadden veel resten! Dit heb ik gratis mee mogen nemen:
En een paar kun je omdraaien (de eerste twee, de vierde en de vijfde), dan zien ze er zo uit:
Daar ga ik lekker mooie spulletjes van maken als de naaimachine arriveert! :D
Veel liefs aan jullie allen!