zaterdag 17 mei 2014

There and back again...

Niet heel veel te melden, maar ik had tijd over, dus ik dacht, laat ik nog eens een blog schrijven. Afgelopen weken best hectisch verlopen, werk, verenigingen, happenings... Lekker koud gezwommen in een plasje op de top van de berg, brrrrr.... Het top weekend gehad bij onze vrienden op Åkerfallet. Lekker gebarbecued en naar een echt dorpsfeest geweest. Erg gezellig allemaal. Daarna heerlijk ontbeten in de zon met uitzicht op de bergen...het is een waar paradijs!
Er begint ook weer iets in beeld te komen in de zin van tekenles. De kulturskole wil het (hoogstwaarschijnlijk, ik wacht nog op bevestiging) met de herfst eens gaan proberen met een teken schilder klas, waar ik dan de leraar van kan zijn! Dat zou helemaal het einde zijn natuurlijk, dus duim voor me!!!
Verder is Leon vandaag naar een optreden, ben benieuwd hoe het gegaan is... want het is natuurlijk een nationale feestdag hier! Ik heb het gevierd door even lekker buiten wat in de tuin te doen. Heb een hoop plantjes gezaaid, ben heel benieuwd...
Tot zover Enkeltje Noorwegen, we zien u graag terug bij onze volgende bericht... ;)

De wandeling voorafgaand aan de duik

Hier heb ik in gezwommen!

Bewijs: natte sjaal om mijn haar (had geen handdoek bij me)

De barbecue!

En natuurlijk muziek... (voor degenen die m nog niet kennen: in de zak van met vlinders bedekt tafelzeil zit een kleine backpackgitaar, gemaakt door mijn papa Waling Tiersma!!!)

Uitzicht vanaf onze barbecue


Het dorpsfeest! In een oude schuur...heerlijk :)

De maan boven de bergen bij Åkerfallet, bij terugkomst

Morgen op Åkerfallet...

...lekker in de weide gedarteld...

...na een nachtje lekker slapen in dit hutje!

Tekening van Åkerfallet vanaf de dartelweide 

dinsdag 6 mei 2014

maandag 5 mei 2014

Hallo lieve lezertjes,

het werd weer eens tijd voor een nieuwe blog!
Tussendoor zijn we even in Nederland geweest met pasen, dat was erg leuk en we hebben veel mensen gezien, maar wat een vermoeiende treinreis! De volgende keer gaan we weer vliegen, hoor!
Inmiddels is het hier al behoorlijk groen geworden, en we hebben hele mooie dagen gehad, maar ook een paar erg onvoorspelbare dagen. Zo hebben we eergisteren in één dag regen, bewolktheid, hagel, sneeuw en zon gehad!
Net nadat we terugkwamen van Nederland begon de Kulturvekka al (de cultuurweek). Toen vonden er allemaal culturele activiteiten plaats waar Leon en ik aan meehielpen. Alles bij elkaar best een drukke week geworden! Leon had een concert met zijn leerlingen en ik was hoofdverantwoordelijk voor een expositie in het huis van de priester (de priester zelf woont er niet, dus het staat leeg). Gisteren was het einde van de Kulturvekka, wat werd afgesloten met een concert in de kerk. Daar deden wij zelf ook aan mee, was erg leuk, en als laatste de nieuwe cantor met het kerkkoor en wow! Wat een swing! De piano was nooit zo geestdriftig in gebruik geweest! We zijn erg blij dat er zo'n enthousiasteling naar Tingvoll is gekomen. Hij had het zelfs over een jamsession ín de kerk! :o