Dag mensen,
Een weekje is weer voorbij gegaan. De lessen waren weer leuk :). Zoals al gezegd was, ik heb een hoop geregeld met mn fødselsnummer (sofinummer). Noorse rekening, bilverzekering, noorse telefoon. Morgen gaan we rijden met de nieuwe auto :).
Eergisteren zijn we naar Molde gegaan, een stadje met een sjiek hotel. Er was een cultuurbijeenkomst, waarbij allerlei artiesten hun kunsten opvoerden, in de hoop dat kleuterscholen, basisscholen, middelbare scholen die gingen gebruiken voor hun cultuuraanbod. Misschien dat er ook iets voor Tingvoll bij zit. We hebben een hoop gezien en ze zijn best goed bezig hier. Hoog niveau. In de avond nog sjiek gegeten met uitzicht op de zee en de bergen en daarna een concert bezocht van Steiner Raknes, een bassist die ooit met Chick Corea en Bobby McFerrin heeft gespeeld. Erg cool. Zie onder de foto's in Molde. Een lange brug, die meer dan een kilometer lang is, moesten we oversteken. We kwamen nog een meer tegen waar vlagen wolken uitkwamen.
En toen we weer terug gingen, had ik een bon. Mn eerste noorse boete. Voor fout parkeren. Bah. Met de oude auto nog wel. Ach, ik kan hem nu tenminste betalen ;)
En vandaag zijn we de berg op geweest, de Kjerkeberget, met Sjoerd en de onderburen. Dat was erg leuk. Wel af en toe steil. We waren de paden in Frankrijk gewend, die redelijk goed zijn aangegeven. Hier is het vooral je eigen pad zoeken, en soms steil omhoog, door de sneeuw en ijs. Maar wel tof. Ik ben een keer uitgegleden, en Wanda direct erna ook :P.
Er komt nog een video-blog, waar filmpjes van vandaag opkomen.
Groet!
Leon en Wanda
 |
| Naar Molde |
 |
| Lange brug |
 |
| Kerkje |
 |
| Waar rook is.. |
 |
| Rica Seilet Hotel, Molde |
 |
| De politie... |
 |
| ...vraagt uw aandacht... |
 |
| voor het volgende... |
 |
Steenmachine
|
 |
| Waar gaat Wanda heen? |
 |
| O, ze heeft weer wat moois gezien :) |
 |
| Lopen, lopen |
 |
| Mooi |
 |
| Op de top! En dan mag je in het boek schrijven hoe vaak je er bent geweest. |
 |
| Berg-wegwijzer |
 |
| Yeah! |
 |
| I believe I can fly... |
 |
| 'Hier had uw tekst kunnen staan' |
 |
| "..." |
 |
| Zoek de trol |
 |
| Aaibare hond |
 |
| 'Kerstboom in ijs' |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten