Na vier weken vakantie een hoop foto's en verhalen opgekropt, dat moet ingehaald worden!
We gingen dus met ons autootje door Noorwegen crossen, met name zo langs de westkust, bij de fjorden. Zie hier een beelden verslag:
Vakantie Noorwegen...
Ik stoer in mijn nieuwe regenjas met mijn hippe rabobank-zonnebril! :p Vergis je niet, het kan heel zonnig zijn in Noorwegen, maar op sommige plekken kan het behoorlijk waaien, waardoor je zo'n jack wel weer goed kan gebruiken.
De eerste keer de nacht doorbrengen in ons nieuwe tentje! Op de camping bij Ålesund, een aanrader, hele vriendelijke eigenaar! Wel veel campers... en waarom? Als je zo kunt slapen:
Naast de camping een St. nogwat viering, waarbij een enorm kampvuur werd aangestoken, was een machtig gezicht!
Aan zee bij Ålesund, voor een stad niet slecht...
Daarna zijn we naar het grote aquarium in Ålesund geweest, echt een prachtige collectie met veel verschillende aquaria met veel verschillende soorten vissen. Er waren natuurlijk wel meer foto's dan deze, maar zal het voor het blog maar even kort houden. Hieronder een sidderaal!
Een mooie rog, die heel lang bij ons is gebleven. Je ziet het hier niet goed, maar die dieren hebben prachtige ogen!
Een vreemd gezicht, zo'n rog van de onderkant!
Een mooie zeester in de kleinere aquaria.
Een mooi anemoon-boeket.
De naam van deze schoonheid weet ik niet meer, maar vond de ogen heel mooi fonkelen!
Op weg naar de veerpont in de richting van Geiranger, ze verkochten aardbeien aan wachtenden!
Uitzicht vanuit de veer.
De kapitein...
De andere veer was al onderweg terug.
Even lekker chillen bij aankomst en poseren voor de foto!
Onderweg naar Geiranger...
De eerste blik in het Geirangerfjord!
Met aan het einde het kleine, maar drukbezochte en toeristische Geiranger.
Het beste plekje uitgezocht, de tent opgezet en tevreden achterover geleund...
Ons volgende avontuur; kajakken door het Geirangerfjord!
En hij sloeg tegen de golven, man tegen de natuur. Het water vloog om zijn oren en de wind sloeg om zijn lijf, vechtend voer hij voort...
Een eetpauze bij deze prachtige waterval.
De verliefde kajakken...
Een betere pauzeplek kan je je toch niet indenken!
Daarna zijn we verder gevaren naar de Zeven Zusters, de befaamde watervallen van het Geirangerfjord. Het voelde bijna als een droom om daar onder te varen. Ik hoorde al een zwijmelende stem van een of andere natuurdocumentaire vertellen: ¨En hier zijn we aangekomen bij de Zeven Zusters...¨
Het water had ook een prachtige zeegroene kleur die hier goed tot zijn recht kwam.
Het uitzicht vanaf en op de watervallen van de rivier die door Geiranger loopt.
En nu verder, hoger de bergen in, kwamen we steeds meer sneeuw tegen.
Met hoog boven een prachtig stil meer, hier wat artistieke foto's van het feilloos spiegelende water!
Onze volgende camping, bij Olden, aan een prachtig bergmeer.
We hadden het getroffen met weer, en er stond nauwelijks wind.
Toen met de waterfiets, die we zo mee konden nemen, naar een andere waterval gefietst, even omhoog geklommen en daar van het uitzicht genoten.
Vaarwel prachtige campingplek, we komen hier vast nog wel een keer terug!
Onderweg weer zo'n prachtig meer tegengekomen, vol vis.
Voor de eerste keer in een hutje geslapen. Heel leuke camping met een aardige eigenaar. In het huisje lag een logboek met veel leuke verhalen van mensen die er overnacht hebben.
De waterval vlakbij de camping.
En verder trekkend voorbij een ijsschots gekomen in een meer.
Hier zie je de prachtige kleuren van het ijs boven en onder water.
En toen hebben we bij deze waterval gekampeerd, tussen de schaapjes.
Bij de volgende camping in Flåm. Onze luifel upgraded met een stok. :p
In de 'Magic White Caves' van Gudvangen...
Deze grotten bestaan voor een groot deel uit Anorthosiet, een steen die in zulke grote concentratie alleen nog op de maan te vinden is... (en in Amerika op een berg, lees ik nu)
Zie hier de 'Door under the Mountain', de ingang van de grotten...
En prachtig uitzicht vanuit de auto, snel genomen. We waren spontaan op weg naar Nijmegen!
En na zo'n ongelofelijk lange reis waren we allebei een beetje raar geworden...
In Nijmegen ook een supertijd beleefd, maar daar zijn niet veel foto's van. Hoeft ook niet, want dat kennen jullie wel!
Dus dat was de vakantie, later volgt nog de thuiskomst, met prachtige foto's van de tuin in volle bloei!









Geen opmerkingen:
Een reactie posten