woensdag 15 mei 2013

Hoi lezertjes,

lang geleden sinds de laatste blogpost... Ik kan alleen maar zeggen dat ik er eigenlijk vaak niet aan denk. Ik ben meer hier en met dingen in Noorwegen bezig dan met dingen in Nederland. Maar af en toe is het wel leuk om wat te vertellen over wat er hier gebeurt en wat we allemaal doen. Dit weekend ben ik naar Trondheim geweest voor een weekend gevuld met permacultuur gerelateerde workshops en lezingen. Was niet heel intensief en dat beviel me wel, want het was allemaal in het Noors en het vroeg best wat energie en concentratie om het allemaal mee te krijgen. Verder was het heel gezellig, heb hele leuke mensen ontmoet en adressen uitgewisseld. Van de wandeling die we gemaakt hebben heb ik nog wel foto's... Twee prachtige watervallen bezocht, waar we 'fiddleheads' geoogst hebben, dat is een soort varen. Helaas hadden we ze niet genoeg gebakken en zat er blijkbaar iets verkeerds in, dus we waren allemaal ziek geworden... Het schiep wel een band en we konden er later gelukkig om lachen. :) Er was ook een jonge vrouw, net iets ouder dan ik, die al jaren droomt van een eigen ecogemeenschap en die door kleine baantjes behoorlijk goed aan het sparen is om een stuk land daarvoor te kopen. Ze woont tegenover Tingvoll, aan de andere kant van het fjord. Misschien zien we elkaar binnenkort, bij een workshop eten maken van wilde planten in Tingvoll. Verder had ik ook een paar mooie plantjes gekocht: blauwbes, kruisbes, framboos en laurier.
Dus toen ik terug kwam van het weekend, met de bus en de veerboot door de Noorse fjorden en bergen, was ik zeer geinspireerd om in de tuin te gaan werken, wat ik dan ook gedaan heb. Er ligt nu een klein vijvertje en een mooi kanaaltje en op een paar stukken tuin heb ik de aarde bewerkt en planten neergezet. Nog veel werk te doen, maar ik ben al best tevreden met dit begin!

Veel liefs en vennlig hilsen uit Noorwegen!



Lekker samen aan het wandelen...

Even douchen in de waterdamp van een prachtige waterval... Op de foto: Rosita, aromatherapeute, woont bij de grens van Zweden, en een lieve Noorse waar ik de naam even van kwijt ben.

Twee prachtige watervallen

Mijn tuintje! Met kanaaltje, vijvertje en plantjes...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten