Als eerst vond ik deze reuzen, waarvan ik wist dat ze in ieder geval tot de boleten-familie horen. In deze familie zijn er geen giftige soorten, althans niet in Noorwegen, dus het is redelijk veilig om ze te plukken voor amateurs zoals ik. Twee soorten ervan zijn niet lekker, maar als het goed behoren deze tot de Steinsopp, een erg lekkere paddestoel!
En even daarna kwam ik twee cantharellen tegen, en waar er een paar zijn, moeten er meer zijn! Deze zijn ook veilig, omdat er maar vier soorten cantharellen zijn en ze allemaal lekkere, eetbare paddestoelen zijn. Dat wordt smullen vanavond!
En wat leuk om dit allemaal te leren, ik hou ervan dat het hier nog in de cultuur zit om er op uit te gaan en je avondeten uit het bos te halen! :)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten