donderdag 27 juni 2013

Hallo allemaal,

ik heb ook een gedicht geschreven over emigratie en hoe het voelt. Ik was van tevoren altijd aan het denken over praktische dingen, maar niet erg veel over het gevoel van ergens zijn waar je niets of niemand kent. Volgens mij kun je je dat daarvoor ook niet echt voorstellen. Maar goed, hier is dus een gevoelsreflectie:

Ontworteld

Waar ben ik?
Wie ben ik?
Of is dat misschien
Dezelfde vraag?

Ik ben als en plant, ontworteld
Weggetrokken van de plek die mij vertrouwd was
En vervolgens in vreemde grond gezet

Alles is anders, de aarde, het water, de lucht…
En terwijl ik alles indrink, vraag ik me af
Veranderen mijn bladeren van kleur?

Een deel van mij liet ik achter
Een ander deel vind ik hier weer terug

Ik ben veranderd en toch hetzelfde gebleven


Geen opmerkingen:

Een reactie posten